~

Isnin, 31 Mei 2010

Home » , , , » SERANGAN ISRAEL KAPAL KEMANUSIAN MAVI MARMARA

SERANGAN ISRAEL KAPAL KEMANUSIAN MAVI MARMARA

SERANGAN tidak keperikemanusia israel terhadap Kapal misi kemanusia Palestin mendapat pelbagai kecaman antarabangsa termasuk juga di malaysia. Serangan ini dikatakan telah menyebabkan Sebuah daripada kapal itu, Mavi Marmara, diserang oleh tentera Israel , berdekatan Gaza, dengan dua rakyat Malaysia seorang wartawan dan seorang jurukamera dari Astro Awani  berada di atas kapal dengan nasib mereka masih belum diketahui.
 Kapal MIsi Bantuan Kemanusian yang di serang Mavi Marmara.

Antara yang membuat kecaman serangan ini ialah :
Pengerusi Perdana Global Peace Organisation (PGPO) Tun Dr Mahathir Mohamad  dimana beliau mengutuk tindakan Israel memintas armada kapal kecil yang sedang dalam perjalanan ke Semenanjung Gaza hari ini.
“Saya amat marah dengan pencabulan pasukan Israel terhadap orang yang tidak bersenjata. Saya pasti Israel akan kata orang ini membawa banyak senjata. Ini tidak masuk akal,” katanya pada sidang akhbar di sini.

Pengurus Besar Nahdlatul Ulama (PBNU) mengutuk serangan Israel terhadap kapal bantuan kemanusiaan Mavi Marmara yang membunuh relawan.PBNU sejak awal tidak menginginkan tindakan kekerasan dalam menyelesaikan berbagai persoalan.Ketua Umum PBNU KH Said Aqil Siraj di Jakarta mengatakan

Apa pun alasannya, tindakan Israel itu tidak harus dibenarkan dan mengagalkan usaha perdamaian yang disokongi  berbagai pihak di seluruh dunia. "PBNU sejak awal tidak menginginkan tindakan kekerasan dalam menyelesaikan berbagai permasalahan. Ini pastinya mengagalkan usaha perdamaian,"
dipetik dari: Kompas.com

Bantahan Terhadap Israel di London!!-Presiden Islamic Society LSE (Talha Ghannam) yang berbunyi 

 "Israel has attacked the ships carrying humanitarian aid to Gaza, killing at least 10 activists and injuring more than 60. EMERGENCY DEMO : 2pm Monday 31st, outside 10 Downing Street (Westminster Station)"
dimana telah berlakunya demotrasi lihat gambar di bawah yang di peik dari Blogs :Coretan perantau
UNtuk maklumat lebih lanjut gambar dan video demotrasi ini anda boleh pergi ke blog Perantau dimana beliau ada bersama di sana. Klik Di sini.

Dalam Blogs Che Det, dalam tajuk ISRAEL THE ROGUE STATE. dimana Tun Mahathir menjelaskan serba sedikit mengenai Krisis Palestin.boleh pergi ke blog Tun dengan klik di sini

Dari youtube :AlJazeera





5 ulasan:

  1. Berita yang membimbangkan kita semua. Mari buat semua berdoa semoga mereka selamat

    BalasPadam
  2. Tiada satu pun yang Israel perjuangkan diterima oleh masyarakat dunia islam amnya. Seluruh dunia lebih bimbangkan mereka jika dibandingkan dengan reaktor nuklear Iran mahu pun Korea Utara.

    BalasPadam
  3. if this would continue, how many more innocent outside of palestine must suffer to help?

    I wrote a small piece on this matter. would love to have your thoughts on it. :D

    http://www.tehtarikmemoirs.com/2010/06/attack-on-humanity.html

    BalasPadam
  4. who is actually the terrorist now?

    BalasPadam
  5. bunuh semua keturunan israel yang bertebaran di muka bumi....

    BalasPadam

Arsip Blog