~

Rabu, 16 Jun 2010

Home » , , » DI MANA PERGINYA HASIL PASIR DI SELANGOR

DI MANA PERGINYA HASIL PASIR DI SELANGOR





Khalid  berkata dia baru tahu yang kes curi pasir berleluasa di Selangor. Dasar munafik punya manusia, sudah bertahun orang bising pasal kes curi pasir di Selangor, tiba-tiba dia kata dia baru tahu. Tak mungkin sebagai seorang yang mengetuai sebuah kerajaan dua tahun lebih perkara ini tidak sampai ke pengetahuannya.

Sebenarnya dia bukan tidak tahu, malah dia terlebih tahu. Oleh kerana nak menyelamatkan dirinya , maka alasan itu yang diberinya. Sedangkan sejak dua tahun lepas sudah berapa banyak pasir Selangor yang dicuri.

Jika minggu lepas seorang menteri bebal buat kenyataan negara akan bangkrap kerana subsidi, minggu ini pula seorang MB yang bangang buat kenyataan tidak tahu harta rakyat Selangor dicuri. Menteri bebal + MB bangang = rakyat mangsa.
Yang ini pula kisah menipu rakyat. Kononnya hendak merakyatkan ekonomi Selangor dan hendak pulangkan balik hasil negeri kepada rakyat. Dapat memerintah negeri ibarat beruk mendapat bunga. Dijanjikan kepada rakyat kononnya mereka akan kutip hasil pasir sebanyak RM 127 juta setahun, tiba-tiba dapat RM 5.7 juta sahaja.







Bukan sedikit sasarannya lari, jika setakat kurang 20-30 % mungkin boleh masuk akal lagi. Tetapi ini kurang sebanyak 95.5 % daripada yang mereka laungkan kepada rakyat. Mereka hanya dapat kutip 4.5 % sahaja daripada apa yang ditemberangnya.

Di zaman kerajaan BN memerintah Selangor, mereka dapat kutip sebanyak RM 22 juta setahun hasil pasir. Kononnya PKR lebih cekap dari BN maka mereka akan dapat kutip sebanyak RM 127 juta setahun. Kepala but*h pak hang lah. Temberang saja lebih.

Saya nak beritahu kepada anda, di zaman BN aktiviti perlombongan pasir di tanah kerajaan tidak dibenarkan. Hanya di tanah persendirian sahaja. Ini kerana kerajaan BN tidak mahu membazirkan tanah. Apabila tanah telah menjadi lombong pasir , maka tanah itu tidak boleh digunakan lagi untuk sebarang pembangunan di masa depan. Ianya hanya kekal menjadi lombong sampai dunia kiamat. Makin hari rakyat makin ramai, 20-30 tahun lagi jika semua tanah kerajaan telah menjadi lombong, dimana kita nak bina rumah ? dalam lombong ?


Hasil yang dikutip oleh Kerajaan BN sebanyak RM 22 juta setahun adalah hasil yang dikutip dari perlombongan pasir di tanah persendirian. Kerajaan PKR dapat kutip hanya RM 5.7 juta dari tanah persendirian + tanah kerajaan + pasir sungai . Apa ke jadah ni ?

Kerajaan BN tidak perlu tubuhkan anak syarikat kerajaan negeri untuk kutip hasil pasir, tetapi mereka mampu kutip RM 22 juta. Kerajaan PKR tubuh Kumpulan Semesta dan perniagaan pasir dimonopoli oleh mereka tapi dapat kutip hanya RM 5.7 juta. Apa punya harami ni ?

Dalam masa 20-30 tahun lagi, kalau anak cucu kita tidak ada tanah lagi nak buat rumah kerana semua tanah kerajaan sudah jadi lombong, maka pada masa itu minta anak cucu kita pergi kencing atas kubur Khalid Ibrahim dan Yakob SaFari.

Sudah lah hasil yang dikutip hanya RM 5.7 juta kemudian boleh lagi bayar bonus untuk enam bulan. Apa punya sial ni ?

Ini nak merakyatkan ekonomi Selangor atau nak merakyatkan ekonomi kroni. Anda semua perlu tahu, kebanyakan kakitangan atasan Semesta adalah kroni-kroni Khalid Ibrahim semasa di Guthrie.

Tak masuk akal langsung, sebuah syarikat baru boleh bayar bonus enam bulan. Tindakan mereka membayar bonus sebanyak itu adalah untuk keuntungan kroni-kroni peringkat atasan. Yang banyak terima bonus adalah bos-bos peringkat atasan, Pekerja bawah hanya terima sikit sahaja walaupun enam bulan.

Bos-bos gaji berpuluh ribu sebulan. Jika RM 10 ribu sebulan X 6 bulan= RM 60 ribu. Manakala pekerja bawahan yang gaji yang gaji RM 1 ribu sebulan X 6 bulan = RM 6 ribu sahaja.

Untuk menghalalkan tindakan mereka dapat RM 60 ribu maka mereka turut sama bagi kepada pekerja bawahan RM 6 ribu.

Khalid Ibrahim mesti tahu punya perkara ini kerana Semesta anak syarikat kerajaan negeri. Tidak munasabah langsung jika Semesta tidak merujuk kepada beliau terlebih dahulu sebelum bayar bonus enam bulan.

Nak merakyatkan ekonomi Selangor kononnya, puk* mak hang lah. Kroni-kroni MB balun bonus sampai enam bulan, rakyat di bawah duduk jaja bil air yang dapat potongan hanya RM 11.00.

Ada orang PKR hubungi saya minta saya balun Selcat kerana kononnya DAP melalui Teng Chang Kim menghina orang-orang melayu termasuk Yakop SaFari dalam kes yang sedang dijalankan sekarang.

Jawab saya, mengapa mengadu kepada saya. Pergilah mengadu kepada Hassan Ali. Dulu waktu kami bising-bising pasal kakitangan kerajaan melayu dihina oleh Teng Chang Kim, kamu tak peduli pun kepada kami. Sudah lama kami nampak yang Selcat itu ada agenda jahat, tetapi pada waktu itu kamu semua menafikan dan mengatakan BN jahat, BN rasuah dan sebagainya. 

Sumber artikel: http://ruangbicarafaisal.blogspot.com
video: youtube

Tiada ulasan:

Catat Ulasan