~

Khamis, 23 September 2010

Enjin Turbo Kereta Keluaran Proton Masa Depan

Siapa tak tahu dan kenal dengan Proton yang sinonim kenderaan keluaran Tempatan (Malaysia) yang banyak mendapat kritikan dan teguran dari banyak pihak sehinggakan syarikat permotaran ini hampir muflis, Walaupun begitu kini Proton yang masih dalam proses pemulihan telah membuat satu perancangan yang amat trastik dan semakim lebih baik daripada sebelum ini dengan mengeluarkan beberapa model terbaru seperti

Rabu, 22 September 2010

Terlajak Perahu Boleh Di Undur Terlajak Kata Badan Binasa

"Terlajak Perahu Boleh Di Undur Telajak Kata Badan Binasa" itulah sahaja penulis dapat membuat ungkapan terhadap seorang ahli politik Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd. Akin yang bijak pandai tapi cetek pemikiran.kekekekek Itulah dia apabila semua isu hendak di politikan semata-mata untuk mendapat tarikan murahan dari masyarakat.  Shamsul Iskandar Mohd. Akin yang juga Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang telah mengeluarkan penyataan buruk dan jahat terhadap kes pembunuhan kejam Datuk Sosilawati Lawiya mempunyai kaitan dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi memberi imej buruk terhadap badan penegak undang-undang itu.

Selasa, 21 September 2010

Plat Kenderaan MCA1 sehingga MCA 9999

Plat Kenderaan MCA, menjadi isu dan Kontroversi selepas di katakan Plat kenderaan nombor pendaftaran  negeri Melaka yang bermula MCA1 sehingga MCA 9999 hanya di benarkan atau diberi hak ekslusif sebuah parti politik, dimana pada masa itu Setiausaha Sulit Kanan bekas Menteri Pengangkutan Datuk Seri Ong Tee Keat telah menulis surat arahan kepada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) untuk  membekukan penjualan plat berkenaan.

Di Samun, Tikam Dan Tetak

 Sumber Gambar Kosmo Online: YUSOF menunjukkan kecederaan yang dialami oleh Nur Azwar akibat ditoreh di leher dengan pisau oleh tiga lelaki ketika ditemui di Kampung Rahmat, Rantau Panjang semalam.


Apa nak jadi dengan manusia zaman sekarang ni, nak kaya cepat ,merana pun cepat dalam lokap nanti, tidak ada kerja Lain ke nak buat Samun, Tikam Dan Tetak itulah yang terjadi seorang peniaga kedai Emas yang bukan sahaja  di samun malah di tikam dan tetak, Nasib baik peniaga berkenaan panjan umur kalau tak

Isnin, 20 September 2010

Ancaman Malware Dunia Syber 2010

Ancaman Malware Dunia Syber 2010 sejak akhir-akhir ini menyebabkan banyak Laman-laman,web,blogs,portal dan sebagainya tidak dapat di masuki laman berkenaan. Tentu anda perasan kepada penulis Blogs yang melakukan Blogwalking dimana ada sesetengah blogs tidak dapat di buka dan keluar tanda Amaran. Hobi penulis yang suka blowalking dan cuba mencari maklumat seperti laman blogs surat khabar online juga kena serang seperti METRO dan Berita Harian. Apa Malware ni ya,berikut penulis ambil dari pelbagai sumber:

Datuk Sosilawati Mangsa Penipuan Pekerjanya Sendiri

Asalamulaikum, Dari hari ke hari semakin banyak pendedahan dan kejadian yang melibatkan datuk Sosilawati samada yang baik mahupun yang buruk yang terbaru dalam Utusan Malaysia Online dengan artikel Sosilawati didakwa mangsa tipu pekerja sendiri telah mendedahkan yang Datuk Sosilawati  juga turut di tipu oleh pekerjanya sendiri yang melibatkan urusan dan traksaksi jutaan ringgit.Antara petikan akhbar berkenaan seperti berikut:

Ahad, 19 September 2010

Peminjam PTPTN Potong Gaji

Peminjam PTPTN Potong Gaji itulah beberapa artikel yang ada dalam beberapa surat khabar online mengenai Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang akan mendapatkan semula wang yang di pinjam oleh peminjam untuk melanjutkan pelajaran di Institusi pendidikan awam atau swasta.

Asiaticaherb.blogspot.com 19 September 2010

Sinopsis Alexa pada Hari Ahad 19 September 2010,
Asiaticaherb.blogspot.com is ranked  494,973 in the world according to the three-month Alexa traffic rankings, and visitors to this site spend roughly 44 seconds on each pageview and a total of two minutes on the site during each visit. Visitors to this site view an average of 1.3 unique pages per day, and Asiaticaherb.blogspot.com has a bounce rate of approximately 70% (i.e., 70% of visits consist of only one pageview). Roughly 74% of the site's visitors are in Malaysia, where it has attained a traffic rank of 2,415.

Jumaat, 17 September 2010

Baju Baru Di Bulan Raya

Asalamualaikum,penulisan Kali ini bukan mengenai baju yang kita pakai tu,tetapi baju bagi blogs ni.kekeke. Sebenarnya dah lamadah nak tukar,dari hari ke hari,ke minggu,ke bulan. Semalam dah buat keputusan dengan langkah Bismilah maka tukarla baju dekat blogs ni yang anda semua tengok dan belek-belek ni.Sebab tukar baju ni bukan aper, yang pertama dah jemu pakai dan tengok baju lama tu, yang kedua sejak mejak ni bila buka je blogs ni berasa berat macam 500 kilo berat tu derr ,kekeke.itu lah pasal tukar baju tu.Nak tengok tak baju lama blogs ni,nak tengok,tengok kat bawah.

Khamis, 16 September 2010

Anggota Polis Parah Di Langar Penjenayah

Masyarakat sekarang atau hari ini lebih mengambil berat dan membuat beberapa isu yang buruk terhadap Polis Diraja Malaysia (PDRM), sehinggakan penjenayah pun di sokongnya, manakala polis pulak di hukun dengan pelbagai cecaan da kejian dari masyarakat,dan di burukan pulak dengan Hantu politik yang menyemarakan penipuan mengenai isu yang membanbitkan polis semata-mata untuk kepentingan politik. Tanpa kita sedar sikap masyarakat dan hantu politik sedemikian meletak undang-undang tidak memberi makna dan penjenayah adalah benar. 

Rabu, 15 September 2010

Nuffnang Memberi Pendapatan Lumayan

Asalamulaikum..tadi pagi lGempak buka lah laman beberapa surat khabar online.baca berita-berita sensasi dan Tragis (Pembunuhan Kejam sosilawati dan empat yang Lain).Gempak sebenarnya malas nak beli surat khabar rugi.. Kita kalau nak beli surat khabar mesti nak baca berita kan..tapi ko orang tengok la surat khabar sekarang semua banyak  iklan dari berita dan maklumat yang disampaikan ,yang ader  dalam surat khabar promosi!!! Promosi jualan beli itu ini...menbazir jek beli..dari tahun ke tahun harga naik tapi berita hampehhh tak da...Pada membazir beli iklan kat surat khabar baik buat pelaburan buat penulisan dekat blogs letak Iklan NUFFNang masuk juga hasil.kekekekeke...

Selasa, 14 September 2010

Informasi Berita Jenayah Tragis: Sosilawati Lawiya Dan 3 Yang Lain

Edisi ini di buat untuk memaparkan Berita-berita mengenai kes pembunuhan kejam Sosilawati Lawiya Dan 3 Yang Lain.di mana edisi ini bersumberkan dari Berita-berita harian online.

Jenayah Kejam: Sosilawati Lawiya Dan Empat Yang lain

Asalamulaikum..Sedekah Al fatihah Kepada semua Mangsa-mangsa pembunuhan kejan iaitu Sosilawati Lawiya Dan Empat Yang lain yang dikatakan berkemungkinan mangsa bersama tiga lelaki lain di seksa sebelum di bakar. Ikuti Berita beberapa akhbar di Malaysia.

Sabtu, 11 September 2010

Misteri kehilangan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya

Asalamulaikum,Lagi mengenai berita tentang Misteri kehilangan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan 3 yang lain mungkin terjawab hari ini selepas penemuan mayat di sebuah Ladang Gadong, di Jalan Gadong, Tanjong Sepat,banting Selangor. Ladang ini di katakan menjalankan pertanian bersepadu seperti ternakan ayam, lembu dan penanaman longan.

Untuk Ulasan yang terkini boleh layari Sumber berita Online iaitu:
  Gambar : Dari Kosmo Online

Kosmo Online: Kehilangan Sosilawati terjawab hari ini?, Mayat dibakar di ladang ayam

Utusan Malaysia Online: Misteri kehilangan Sosilawati mungkin terjawab
Berita Harian online: Misteri kehilangan Sosilawati mungkin terjawab hari ini ,Misteri kehilangan Sosilawati, polis sahkan lebih 4 suspek ditahan
MyMetro : Misteri kehilangan Sosilawati mungkin terjawab hari ini

p/s: Gempak Harap penemuan mayat ini bukan Datuk Sosilawati Lawiya dan 3 yang lain,walaupun begitu di harap dengan penemuan beberapa mayat di ladang berkenaan dapat menherat pembunuh ke tali gantung.Marilah kita bersama-sama banteras jenayah di tempat masing-masing.

SEO Trafik Hari Raya Tinggi

Asalamulaikum,,syukur alhandulilah hari ini masuk sudah hari kedua kita semua umat islam berhari raya,Begitulah juga blogs gempak ni asiaticaherb.Blogspot ini juga berhari raya. Pengunaan Perkataan yang mesra dengan  mesin carian seperti Google (Penyedian Carian No 1 di malaysia) memudahkan kita tanpa perlu bersusah payah untuk Blowalking mencari trafik dengan tinggal jejak di blog ke blogs sudah tentu amat memenatkan. 

Adakah Malaysia Dah Jadi Indonesia

KOTA KINABALU 10 Sept — Bangunan tetap bagi Sekolah Indonesia Kota Kinabalu (SIKK) dijangka akan bermula pembinaannya awal tahun depan di Taman Perindustrian Kota Kinabalu (KKIP).

Konsul Jeneral Indonesia bagi Kota Kinabalu, Soepeno Sahid, berkata mereka kini dalam proses membuka tender bagi projek tersebut, di mana fasa pertama iaitu sekolah rendah bagi menampung 400 murid dijangka siap tahun depan.

Jumaat, 10 September 2010

Celcom Blackberry Messenger Plan Bagi Pelanggan Xpax Di Lancar

 
KUALA LUMPUR 16 Ogos - Xpax, jenama prabayar utama Celcom Axiata Bhd bagi remaja, pada hari Isnin melancarkan 'BlackBerry Messenger Plan' bagi pelanggan prabayar.Menurut Celcom, ia terus memperkukuh kedudukannya sebagai peneraju pasaran BlackBerry di negara ini dengan menjadi pengendali pertama di Asia Pasifik yang memperkenal pelan prabayar itu.

"Kami teruja menjadi yang pertama mengadakan BlackBerry Messenger Plan baharu bagi pelanggan-pelanggan kami," kata Pengarah Pemasaran Celcom, Zalman Aefendy Zainal Abidin, dalam satu kenyataan.

Ops Sikap ke-22 sempena Hari Raya Aidilfitri

Ops Sikap ke-22: 23 terkorban pada hari ketujuh (7)
KUALA LUMPUR: Hari ketujuh Ops Sikap ke-22 mencatatkan 23 lagi korban jalan raya menjadikan jumlah mereka yang maut sejak operasi dilancarkan pada Jumaat lalu meningkat kepada 118 orang.

Rabu, 8 September 2010

Koleksi SMS Raya Ucapan Raya Dan Pantun Raya versi II

 Asalamulaikum dan salam menyambut Hari raya Aidilfitri yang akan kunjung tiba. kali ini Gempak XX dengan topik Koleksi SMS Raya  Ucapan Raya Dan Pantun Raya  versi II merupakan sambungan artikel sebelum ini.Sekali Lagi Gempak XX amat Berharap mereka yang mempunyai,koleksi sms raya,pantun raya,ucapan hari raya agar dapat berkongsi bersama-sama dengan GempakXX di ruangan komen,dengan kongsi ucapan ini berharap dapat memeriahkan lagi kita bersms hari raya.

Padah Sambut Raya Awal

 PEGAWAI JAIPs menyoal siasat ahli kumpulan Jamiatul Al-Nadzir Awwallun di sebuah rumah kedai di Seriab, Kangar semalam.
Ketika orang ramai sibuk meneka sama ada Aidilfitri jatuh pada hari ini atau Jumaat, sekumpulan pengikut fahaman Jamiatul Al-Nadzir Awwallun sudah menyambut hari raya itu di sebuah rumah kedai yang dijadikan surau di Seriab di sini semalam. Pengarah JAIPs, Abdul Malik Hussin (gambar) berkata, penahanan ahli kumpulan disebabkan mereka melanggari titah diraja dalam menentukan tarikh puasa dan hari raya. Sumber: (Kosmo Online:Sambut Aidilfitri lebih awal)

P/s: Itulah akibatnya mengikut ajaran lain dari yang lain,tidak ikut peraturan dan undang di malaysia..buat undang-undang sendiri amik kau duk beraya dalam lokap.kekekeke

The Malaysian Insider di Tutup

Anuar Shaari bekas Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim, mendesak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM)  menutup operasi portal berita The Malaysian Insider kerana berita-berita yang disiarkan selama ini didakwa dilakukan secara semberono, tidak beretika dan berasaskan fakta.

Beliau di minta mengulas tindakan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) yang membuat laporan polis berhubung dakwaan hubungan istimewa portal berita propembangkang tersebut dengan tiga pemimpin Bendera di Indonesia yang mencetus anti malaysia atau Gayang Malaysia. (Sumber :Utusan Malaysia Online,Politik: Tutup operasi The Malaysian Insider).

 P/s: Gempak XX berharap siasatan secara menyeluruh dan telus harus di ambil bagi menyiasat dakwaan 2 pihak di atas agar isu dan fenomena ini dapat disekat dari berleluasa yang boleh mencetuskan keadaan panik dan tidak aman.Penyiaran berita-berita yang tidak tepat dan memesongkan fakta harus di ambil tindakan yang keras bagi mengelakan perkara tidak di ingini berlaku.

Hari Raya Puasa Seluruh Malaysia Jumaat Ini

Selamat aidil fitri ,Kepada saudara serta saudari,Setahun hanya sekali,Merayakan hari yang mulia ini

Di masa bulan Remdan ,Kita berpuasa hingga sebulan ,Pabila Syawal menjelma,Hari raya disambut dengan gembira....itulah dia antara lirik lagu hari raya yang di nyayikan oleh Saloma..Tinggal beberapa hari lagi kita akan sambut ketibaan 1 syawal hari Jumaat, 10 Sept 2010. Perutusan ini diumumkan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah dan secara lansung menerusi Radio Televisyen Malaysia (RTM).

LLMTRAFIK Trafik Balik Kampung

Asalamulaikum, dan Selamat Hari Raya kepada semua umat islam yang akan pulang ke destinasi yang tuju untuk berhari raya yang akan kunjung tiba bebarapa hari lagi..Sudahkah anda merancang perjalana pulang ke destinasi pilihan...Di sini Gempak XX cadangkan beberapa langkah yang perlu anda lakukan sebelum membuat perjalanan.

Isnin, 6 September 2010

Iklan Hari Raya Aidilfitri 2010 PKNS

Asalamulaikum, sejak minggu lepas kecoh mengenai iklan Hari Raya Aidilfitri di tv3 sehingglahh pihak tv3 terpaksa menarik balik iklan berkenaan di siarkan. Kekecohan ini bermula dimana iklan yang di keluarkan tidak mengambarkan suasana hari raya tetapi perayaan agama Kristian iaitu Krismes sehingalah mendapat bantahan pelbagai pihak termaksudlah sebilanga penulis-penulis blogs.Jika anda seorang yang rajin Blowalking sudah tentu anda akan terbaca artikel mengenai ini..Tetapi di sini Gempak XX agar semua pihak dapat mengambil ikhtibar atas penajaran ini...Iklan tak dapat keluar menangung pulak kos kerugian yang besar...Isu iklan ni dah tamat...tetapi kesannya akan berpanjangan..percayalah.....

Berbalik kepada topik di atas Gempak xx hendak membawa anda semua menghayati iklan Hari raya dari Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), semoga dengan paparan iklan ini dapat menyedarkan kita dari lamunan hari raya sehingga lupa akan IbuBapa kita di kampung,Kepada mereka yang masih ada ibu bapa ambilah sedikit masa meluangkan masa walaupun tidak dapoat berjumpa tetapi hubungi lah mereka,,Sekarang ini tidak ada alasan lagi banyak kemudahan teknologi dapat menhubungkan kita,,manakala mereka yang sudah tiada ibu bapa,sedekah lah al-fatihah ke atas mereka agar di cucuri rahmat..MARI KITA BERSAMA-SAMA MENGHAYATI IKLAN INI...sEKIAN SAHAJA SELAMAT HARI RAYA!!!

video

Misteri Kehilangan Jutawan kosmetik Sosilawati Lawiya

Sumber Gambar : Mymetro
Misteri kehilangan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain sejak 30 Ogos lepas masih menjadi tanda tanya pelbagai pihak terutama ahli keluarga mangsa. Sosilawati Lawiya merupakan seorang jutawan dan ahli perniagaan yang mana beliau merupakan pengasas produk kosmetik Nouvelle Visages.selain itu juga beliau merupakan bekas isteri penyanyi terkenal iaitu Nash atau Nasharuddin Elias.

Sabtu, 4 September 2010

Koleksi SMS Raya ,Ucapan Raya Dan Pantun Raya

Asalamulaikum..Pada kali ini penulisan Gempak XX mengenai SMS Raya,Pantun Raya,Slogan Raya,dan apa-apa sahaja mengenai raya.Di harap Anda sudi memberi idea,cetusan kata mengenai Hari raya seperti sms raya ini agar dapat di kongsi bersama-sama di bawah ini Gempak XX letakkan beberapa sms raya. dan jika berminat nak dapatkan banyak lagi..sila pergi di ruangan Sumber yang gempak xx letakan.ok sekian sahaja coretan raya  kali ini.sekian .... 

Update koleksi : Koleksi SMS Raya Ucapan Raya Dan Pantun Raya versi II