~

Ahad, 15 Ogos 2010

Home » , , , » Tutorial Perisian Blogwalking

Tutorial Perisian Blogwalking

Asalamulaikum dan salah sejahtera. ASC banyak menerima komen dari blogers-bloger yang tertarik untuk mengunakan Perisian Blogwalking ini jadi ASC akan Tunjukan Langkah Demi langkah Cara Mengunakannya Semoga Tutorial Ini dapat Membantu anda Untuk Naikkan Trafik Ke Blogs masing-masing.


Langkah Pertama
-Pindah turun Dahulu perisian Blogwalking Ini Yang Di Taja Oleh Sepaku.Net
-Klik Di sini

Langkah ke Dua
-Extract file Blogwalking   dalam satu folder
-antara File yang ada Blogwalking.exe, lesen txt dan link.txt(yang mengandungi LINK blogs yang ingin di follow)


Langkah Ke-3
-untuk Mula guna perisian ini Klik 2 kali pada perisian Blogwalking.exe

- apa yang perlu di lakukan untuk membuat follow ialah anda cuma perlu Klik LInk blogs 2 kali,,satu persatu (Jangan terlalu banyak klik lilnk blogs nanti Broser internet anda menjadi lambat,Cadangan klik 5 link blogs selepas tu tutup satu demi satu sebelum sampai link blogs yang ke 4 klik link di perisian 5 link blogs lagi).

Langkah ke-4 (ciri-ciri seting)

Klik seting
1-add link (tambah link Blogs)- bahagian ini merupakan bahagian untuk anda menambah link-link blogs yang tidak terdapat dalam senarai link untuk di folow.
-anda hanya perlu masukan seberapa anda mahukan di ruangan kosong dan selepas itu klik add link..tahniah link yang anda masukan sudah ada dalam senarai.
2.Delete Link- untuk anda menghapuskan link blogs yang tidak berkenaan.
3.Visited link - Untuk melihat link blogs yang sudah anda lawati dalam senarai link.
4.Reset Visited link- Untuk kembalikan semula link-link yang telah dilawati untuk lawati semula..ini kerana selepas anda klik link di senarai link,link berkenaan akan hilang dan hanya tinggal link yang belum anda lawati sahaja.dengan item ini anda dapat melawati link blogs kali kedua atau seterusnya


Sekian sahaja untuk tutorial Perisian Blogwalking ini jika ada pandangan dan persoalan boleh la letakan di ruangan komen..


*Cara lain untuk tambah atau buang link blogs anada boleh ke Folder yang mengandungi perian Perisian Blogwalking ini klik pada link.txt..anda boleh lihat senarai link blogs yang ada malah anda boleh delete atau tambah link blogs, pastikan selepas anda membuat tambahan atau mengurangkan link save file berkenaan.



4 ulasan: